Tuesday, August 11, 2009

Apa maksud semua ni?
Kadang-kadang kita selalu bertanya pada diri sendiri.
Betul ke apa yang kita buat selama ni?
Banyak ke faedah yang kita boleh dapat?
Sampai bila nak jadi macam ni?

Semalam aku balik dari kelas malam terus gosok baju untuk pakai hari ni.
Sambil gosok baju aku ingat balik apa yang aku dah buat satu hari duduk dekat fakulti.
Lepas kelas, aku makan. Lepas makan terus pergi library. Study.
Tengah aku study (buat assignment arab) rasa macam senang pula belajar bahasa ni.
Kita kena selalu update memory je.
Fahamkan apa yang lecturer ajar dalam kelas, buat latihan, revise sikit-sikit, lepas tu no problem la.

Dulu masa mula-mula Emak suruh ambil subjek Arab memang rasa nak mengamuk.
Bila dah lama belajar macam fun la pulak.
Betul apa orang tua-tua selalu pesan.
Pilihan Emak adalah pilihan yang terbaik.

Jadi nanti kalau Emak pilih suami untuk aku, macam mana?
Adoi......
Fikir panjang lagi......

Banyak perkara yang kita tak sedar sebenarnya.
Emak banyak membantu kita dalam hidup tapi kita selalu nafikan semua tu.
Hargailah emak kita semua seperti kakak aku yang beli handbag baru untuk emak guna duit gaji pertama.


PS; Aku kena beli hadiah untuk Tiqa! Sabar ye Tiqa...

No comments: